YHDISTYKSEN REKISTERISELOSTE

PL 461
40101 Jyväskylä

Y-tunnus 0741768-5

Rekisteriasioista vastaavat henkilöt ja/tai yhteyshenkilöt
Taloussihteeri Pia Poskiparta
pia.poskiparta[at]gmail.com

Sihteeri Anne-Maija Malmisalo-Lensu
alvaraaltoseura[at]gmail.com

Rekisterin nimi
Yhdistyksen jäsenrekisteri
Muut listaukset:
Matkojen ja tapahtumien osallistujalistat

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja peruste
Jäsentietojen ylläpitäminen ja jäsentiedotus.

Rekisterin tietosisältö
Jäsenten osoite- ja muut yhteystiedot, kuten sähköpostiosoite ja puhelinnumero, jäsenmaksutiedot.

Säännönmukaiset tietolähteet
Henkilön itse ilmoittamat tiedot, yhdistyksen oma jäsenmaksukirjanpito sekä osoite- ja puhelinnumerotietojen osalta myös julkisesti saatavilla olevat lähteet.

Säännönmukaiset henkilötietojen luovutukset
Osoite- ja sähköpostitietoja luovutetaan Alvar Aalto -säätiölle ja Aalto2-museokeskukselle tapahtumakutsujen ja tiedotusten lähettämistä varten, ellei jäsen tätä kiellä.

Tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.

Rekisterin suojauksen periaatteet
Tietoja säilytetään teknisesti salasanasuojattuina. Fyysinen pääsy tietoihin on estetty lukitusten avulla. Tarvittaessa rekisteritietoja pääsevät käsittelemään rekisterinpitäjän nimeämät henkilöt. Käsittelijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Tarkistusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseään koskevat rekisterissä olevat tiedot. Tarkastuksen toteuttamiseksi rekisterinpitäjä pyytää esittämään kirjallisesti tarkastuspyynnön.

Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Rekisteröity voi päivittää ja muuttaa omia tietojaan ilmoittamalla niistä rekisteriasioista vastaavalle henkilölle. Rekisteröity voi vaatia, että virheelliset tiedot oikaistaan.